Restaurants i bars poden recuperar el servei presencial a partir del 23 de novembre, així ho indica el pla de desescalada presentat pel govern català. La majoria dels restauradors havien adaptat el seu negoci al menjar per endur-se i en conseqüència també havia reduït el personal, tant de cuina com de sala. La reobertura aquest dilluns permetrà recuperar alguns dels treballadors de l’ERTO, tot i que la situació econòmica de molts negocis i la reducció de l’aforament farà impossible la recuperació del 100 % del personal.

En general, els restauradors consideren insuficient i poc rendible l’aforament d’interior les 30 %. “Obrim per donar servei als clients, i perquè podem obrir la terrassa al 100 %. L’aforament d’interior no ens surt a compte” ha explicat Isidoro Andaluz, director del restaurant Season. Precisament els propietaris de negocis que disposen de terrassa, les estan adaptant per poder treure el màxim de rendiment. “Tenim estufes per la terrassa, però en comprarem més per tal que els clients se sentin a gust i confortables”, ha dit Guillermo Massana gerent del restaurant 5º Pino.

Amb tot, bona part dels barcelonins tenen ganes de recuperar la restauració. De fet, molts ja han fet reserves per no quedar-se sense taula, durant aquesta primera setmana de reobertura “Hem activat força ràpid la nostra clientela. Molts ja han reservat i nosaltres tenim moltes ganes de tornar-los a veure”, ha explicat Isidoro Andaluz.

restaurant season carrer aribau

Els xefs, amb ganes de recuperar tota la seva essència

Els encarregats de posar en marxa els fogons també tenen ganes de poder fer els serveis al restaurant. Asseguren que per a ells ha estat molt complicat mantenir l’essència de la seva cuina en el menjar per emportar-se. “Tenim ganes de poder fer la nostra cuina, que la gent la gaudeixi tal com l’entenem i com la vivim aquí al restaurant. Que gaudeixi de l’experiència completa, no només del menjar, si no tot el context”, ha explicat Pol Tortajada, xef del restaurant Season.