El Gremi de Restauració de Barcelona ha presentat la campanya “Reserva moments” per fomentar les reserves dels àpats de Nadal als restaurants de la ciutat. Mitjançant l’aparició de parelles famoses del món de la comunicació i el cinema, el vídeo promocional incideix en l’ambient segur que propicien aquests establiments per gaudir de les festes.

Famosos entaulats

Els esquetxos de la campanya “Reserva moments” estan protagonitzats per tàndems ben famosos del periodisme, com ara Jordi Basté i Mònica Terribas, Xavier Sardà i Gemma Nierga o Josep Cuní i Lídia Heredia. També del món del cinema: Anna María Barbany i Jordi Sánchez, de la sèrie ‘Plats bruts’; Leticia Dolera i Núria Gago, Itziar Castro i Loles León, i Juanjo Puigcorbé i Carme Balagué.

Tots ells, després de treure’s la mascareta, conversen animadament en una taula de restaurant. La idea que es vol transmetre és que organitzar els àpats de Nadal en un restaurant és una opció segura.

Les dades són tossudes

El director del Gremi de Restauració, Roger Pallarols, ha posat sobre la taula dades del Ministeri de Sanitat que demostren que els contagis no es produeixen dins del restaurant. Demostren, segons ell, que un 0,41 % dels contagis es produeixen en un local de restauració i que, per contra, més del 21 % es donen en l’àmbit privat. Pallarols assegura que ara mateix realitzar un àpat de Nadal és molt més segur en un restaurant que no a casa.

Nadal amb la restauració oberta

El director del Gremi també ha confirmat que tot i les xifres actuals pel que a fa a l’evolució de la pandèmia la restauració no tancarà per Nadal. Pallarols ha recordat que així ho va dir en una compareixença pública la portaveu del govern de la Generalitat, Meritxell Budó.

Sector econòmic vital

Pallarols també ha volgut deixar clar que tancar els restaurants i aturar l’activitat econòmica “és un preu que no podem pagar”. En aquest sentit el director del Gremi ha volgut incidir en la importància de conviure amb el virus “si no volem deixar deserta l’economia de la ciutat”, en espera d’una solució en l’àmbit sanitari. L’objectiu de la campanya, segons Pallarols, és mantenir en funcionament un dels sectors claus de l’economia de Barcelona.