L’activitat a l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat continua molt per sota de l’habitual i hi ha molta incertesa pel que pugui passar per la crisi del coronavirus. Segons el consultor i analista de la indústria de l’aviació, Miquel Ros, l’aeroport patirà sobretot pel que fa a les rutes de llarg recorregut. Això es deu, segons explica Ros, que les grans aerolínies han hagut de fer plans de contenció en què s’han mantingut les “rutes troncals”, de les quals Barcelona no en forma part. També pronostica que algunes flotes d’avions, com la que uneix la ciutat amb el Canadà, no tornaran a operar per la seva antiguitat.

L’activitat a l’aeroport també s’ha vist afectada per labsència de creuers. Ha tingut repercussions sobre les rutes transoceàniques, bàsicament amb els Estats Units. Això pot fer que algunes de les rutes que connecten Barcelona amb Amèrica del Nord no retornin fins que es reprenguin els creuers.

Tot i aquesta situació complicada a curt termini, Ros creu que Barcelona acabarà tornant a ser on era, abans de la pandèmia. Una altra incògnita és com quedarà el mapa postcovid de les aerolínies, algunes greument afectades econòmicament.