Els pronòstics abans de començar la campanya de Nadal eren optimistes i a mesura que avancen els dies es van confirmant. Barcelona Oberta, l’associació que aplega els eixos comercials, està satisfeta i espera un rècord de vendes. En declaracions a betevé, el president de l’entitat, Gabriel Jené, ha apuntat que se superaran les xifres de l’any passat, que ja van ser millors que edicions anteriors: “Estem en una situació de creixement”, ha sentenciat.
El tret de sortida de la campanya el va donar el Black Friday i des d’aleshores les vendes han anat augmentant i s’espera que sigui així fins a les rebaixes del gener. Jené ho atribueix, en part, que la ciutat en aquestes dates “crea molta atracció” per als visitants.
L’arribada més tard del fred també s’ha notat
Un altre factor que ha animat les vendes aquests dies ha estat l’arribada del fred, més tardana, que ha fet que els consumidors comprin roba d’abric i altres productes. A banda, aquests dies les botigues també poden treballar en diumenge, fet que també ha afavorit les compres.

Els comerços dels barris, també satisfets
Les botigues dels carrers més cèntrics no són les úniques que en fan un bon balanç. Barcelona Comerç també ha qualificat d’èxit aquesta campanya de Nadal. Les previsions també s’han acomplert i el ritme de compres ha estat frenètic des del pont del desembre.