Riders mesures seguretat confinament

(ACN) Glovo aplica la rebaixa a la meitat de la tarifa base que els “riders” cobren per comanda a Barcelona a partir d’aquest dilluns. L’empresa emergent va començar a canviar l’estructura de pagaments fa mesos i ja s’ha implementat a 27 ciutats, com ara Madrid, Sevilla o Màlaga, per exemple. Fonts de l’empresa asseguren que la modificació “equilibrarà els pagaments entre trajectes de curta i llarga distància” i no repercutirà “mai” en pèrdues pels repartidors.

La plataforma Riders X Derechos ha denunciat a les xarxes la decisió de la companyia i ha assegurat que “no permetran que segueixin escopint-los a la cara”. En un missatge a Twitter, el sindicat Free Riders ha lamentat que els treballadors de l’empresa “continuen en caiguda lliure”.

Fins ara, l’empresa oferia una remuneració base de 2,5 euros i 0,34 euros per cada quilòmetre recorregut. Amb el nou sistema, el pagament base es redueix a 1,2 euros i la remuneració per quilòmetre passa a tenir dos valors: en els trajectes inferiors a 6,5 quilòmetres, l’empresa abonarà 0,34 euros per quilòmetre, mentre que en la resta abonarà 0,42 euros per quilòmetre.

A banda, el nou sistema comptarà amb un bonus afegit.En un comunicat, l'”start-up” amb seu a Barcelona argumenta que la implementació dels canvis s’ha accelerat a causa de la covid-19, que ha provocat que s’allarguin les distàncies dels trajectes “a causa del tancament d’establiments”. La companyia destaca que l’estructura de pagaments s’ha dut a terme amb la col·laboració dels mateixos “riders” i que els seus ingressos estan “garantits”. Les organitzacions en defensa dels “riders” fa temps que reclamen al Govern espanyol que actuï i legisli la situació dels repartidors, que es defineixen com a “falsos autònoms”.