Escolta aquesta notícia

L’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades, ACAVe, recomana estar atent a com evoluciona la situació per l’alerta de tsunami que s’ha decretat a l’oceà Pacífic arran del terratrèmol de magnitud 8,8 a la península russa de Kamtxatka. En el cas que es confirmi que afecta determinades destinacions, ACAVe aconsella informar-se de quines són les recomanacions en cada cas.

On informar-se’n?

Des d’ACAVe expliquen que tots els països publiquen les recomanacions de viatjar a través dels respectius ministeris d’Afers Exteriors, i és allà on s’indica quan no es pot viatjar a una destinació perquè hi ha una catàstrofe natural, com pot ser un tsunami.

La recomanació principal per als passatgers que ja siguin a la destinació és seguir les recomanacions i instruccions de les autoritats locals, que poden variar en cada cas. El mateix per als que hi hagin de viatjar en les pròximes hores. En definitiva, es tracta d’estar molt atents a com evoluciona l’episodi.

A què tinc dret si cancel·lo el viatge?

El primer que cal tenir en compte és si finalment s’acaba produint el tsunami i si acaba afectant la destinació a la qual viatgem. Aquest element és clau perquè, segons aclareix Catiana Tur, gerent d’ACAVe, el que diu la normativa és molt diferent si la destinació s’ha vist afectada o no s’ha vist afectada pel tsunami. En el cas que els serveis contractats no es puguin dur a terme “el viatger sí que tindria dret a cancel·lar el viatge sense despeses i buscar una destinació alternativa”. Però alerta que si el viatge es pot fer amb total normalitat, “si el viatger diu que vol cancel·lar el viatge, haurà de pagar les despeses d’anul·lació que corresponguin. No es poden estar cancel·lant viatges al Japó per si de cas arriba un tsunami. Aquesta és la realitat”, admet Tur.

“No es poden estar cancel·lant viatges al Japó per si de cas arriba un tsunami. Aquesta és la realitat”
Catiana Tur, ACAVe

Geolocalització dels viatgers

Agències de viatges com Promoviatges i BMC Global activen un protocol quan es produeix una emergència a qualsevol lloc del món. En aquest cas, les empreses envien un comunicat a tots els clients que estiguin viatjant en aquell moment i a les persones que esperen sortir de viatge.

En el cas que un passatger necessiti ajuda per una urgència, les dues agències disposen d’una eina de geolocalització, que serveix per conèixer al moment en quin lloc del món es troba el client. D’aquesta manera, es posen a disposició del viatger per donar-li l’assistència necessària. Fonts de BMC Global i Promoviatges han confirmat a betevé que actualment no els hi consta cap incidència de clients seus que estiguin de viatge.