Ciutat Vella té, des del març del 2019, un Punt d’Atenció de l’Activitat Econòmica que depèn de Barcelona Activa. A través de diferents recursos, com ara cursos de formació, assessorament i acompanyament en projectes, dona suport a emprenedors, empreses i teixit social comunitari del districte en clau de promoció econòmica.

Aquest servei abans de la pandèmia atenia un 80 % d’emprenedors i la resta eren comerços en actiu. Amb l’aparició de la covid-19 la tendència s’ha revertit. Ara els que més s’hi adrecen són comerciants que lluiten perquè els seus negocis no sigui una víctima més de la pandèmia.

El comerç de barri, al límit

Botiguers d’establiments emblemàtics com, La Manual Alpargatera, amb 80 anys de vida,  s’acosten al servei a la cerca d’informació sobre com implantar noves estratègies o saber què poden fer per rebre ajuts econòmics. En Joan Carles Tasies, propietari d’aquesta botiga emblemàtica explica que “Barcelona Activa ens està guiant i buscant solucions. Nosaltres tenim una pila de propostes per veure si ens ajuden a implementar-les perquè estem treballant amb el comerç del barri per poder junts tirar endavant.” I és que els comerços del centre, amb la davallada del turisme, estan patint més que altres la crisi econòmica.

Mesures per potenciar la visibilitat

La Virginia Rondeel va obrir el negoci l’any passat. Ho va fer en un espai emmarcat en el projecte Baixos de Protecció Oficial. Tot i la novetat de l’establiment l’any passat, assegura que “no va estar malament. Però ara amb la pandèmia estic tenint un 60 per cent menys de vendes.”

Davant d’aquesta situació va contactar amb el Punt d’Atenció de l’Activitat Econòmica i allà, apunta “em van donar d’alta al programa Comerç a punt, han fet una anàlisi del meu negoci i hem vist que haig d’estar més visible a les xarxes socials.”

Atenció presencial i en línia

El Punt d’Atenció de l’Activitat Econòmica de Ciutat Vella ofereix un servei personalitzat atenent les característiques i necessitats de cada comerç. El servei no ha deixat de funcionar durant la pandèmia tot i que s’han adaptat. Així continuen fent atenció presencial, amb cita prèvia, però la majoria dels cursos són en línia.