Protesta treballadors municipals
Foto: Norma Vidal
Imatge de l'autor/a
Escolta aquesta notícia

(ACN) Prop de 300 treballadors de serveis municipals de l’Ajuntament de Barcelona s’han manifestat per denunciar la manca de recursos que pateixen i expressar el seu malestar amb el nou conveni laboral impulsat pel govern de Jaume Collboni. Es tracta de personal de serveis socials, de l’àrea de feminismes, de les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC), d’escoles bressol i de biblioteques municipals.

L’origen del conflicte és el conveni que l’executiu socialista va aprovar el 30 de gener amb el suport de CCOO, UGT i CSIF. Els manifestants han afirmat que el text aplica la jornada de 35 hores de manera desigual, elimina drets de conciliació i flexibilitat en sectors amb alta càrrega emocional i consolida la precarietat en serveis feminitzats.

Manifest a la plaça de Sant Jaume

La protesta ha arrencat a la plaça de la Universitat i ha finalitzat a la plaça de Sant Jaume, davant de l’Ajuntament, on els participants han llegit un manifest. Els treballadors han exigit que el govern local s’assegui a negociar amb els sectors mobilitzats, al marge dels sindicats que han signat l’acord. Han reclamat, entre d’altres, una taula de negociació específica per als serveis d’atenció directa i l’aplicació real i igualitària de les 35 hores, atès que consideren que s’està beneficiant la plantilla dels cossos de seguretat.

Treballadors de serveis municipals es manifesten contra el conveni impulsat pel govern de Collboni | Ajuntament de Barcelona, protesta laboral, protestes, treballadors
Foto: Norma Vidal

De fet, fonts sindicals han explicat a l’ACN que van registrar una petició a l’Ajuntament perquè es constituís una taula de negociació entre representants dels col·lectius afectats i de l’executiu local. Han afirmat que la intenció era que el govern municipal els rebés aquest dimarts. Han apuntat que finalment la demanda no va obtenir resposta i que els portaveus dels afectats han aprofitat l’avinentesa per reunir-se amb representants de Junts, ERC i els Comuns.