MARIAN MURO, directora general de Turisme de la Generalitat "Si precisament Barcelona és un pol d'atracció de turisme del nivell que és i volem donar as conèixer el territori i que això contribueixi a evitar l'excessiva gravetat del tuirisme a la ciutat, doncs una de les possibilitats és tenir un gran equipament a Barcelona que pugui mostrar tota la realitat turística de Cataluna." JORDI WILLIAM CARNES, director general de Turisme de Barcelona "Barcelona com sabeu hem fet un acord amb la província de Barcelona per donar a conèixer el conjunt més immediat de Barcelona. Però obviament sumar la resta de Catalunya és una cosa que ens interessa. En aquest sentit, el Barcelona-Catalunya, Catalunya-Barcelona sempre hem anat junts i jo espero que en aquest procés també."

De moment, no hi ha data d’execució del projecte ni lloc on instal·lar l’oficina, però la directora general de Turisme de la Generalitat, Marian Muro, ha confirmat que s’estan estudiant diferents espais cèntrics per ubicar-la. Muro ha explicat, també, que l‘equipament combinaria l’atenció presencial amb la tecnològica i que  hauria de permetre tenir accés a les experiències i les possibilitats que s’ofereixen arreu del territori català. A més, creu que  això ajudaria a rebaixar la pressió turística que rep Barcelona.

També el director general de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes, s’ha mostrat partidari d’obrir aquesta oficina turística i ha recordat que “hem fet un acord amb la província de Barcelona per donar a conèixer el conjunt més immediat de Barcelona. Però òbviament sumar la resta de Catalunya és una cosa que ens interessa. En aquest sentit, el Barcelona-Catalunya, Catalunya-Barcelona sempre hem anat junts i jo espero que en aquest procés també.”

Ho han dit a la roda de premsa de balanç dels 15 de funcionament de les oficines de turisme de l’Aeroport de Barcelona – el Prat. Uns serveis cogestionats per Turisme de Barcelona i la Direcció General de Turisme de la Generalitat que ja han atès 7,5 milions de consultes. Les principals peticions giren entorn la mobilitat i el transport, així com la manera de fer la devolució de l’IVA.

També la direcció de l’aeroport ha fet un bon balanç del servei i ha aprofitat per avançar que, de cara a l’estiu, les companyies aèries han incrementat entre un 4 i un 5% els seients ofertats. Pel que fa a nombre de passatgers, fins al maig, el volum de viatgers havia crescut un 5% respecte al mateix període de 2014.