Refineria Brent Iraq
(EFE)
Imatge de l'autor/a
Escolta aquesta notícia

(EFE) El barril de petroli Brent per entregar al juny s’ha enfonsat aquest dimecres més d’un 12 %, fins a situar-se en els 95 dòlars en el mercat de futurs de Londres, després que els Estats Units i l’Iran hagin acordat un alt el foc de dues setmanes.

A les 7 h d’aquest dimecres, i segons dades de Bloomberg recollides per EFE, el preu del Brent ha baixat un 12,55 %, fins als 95,53 dòlars el barril.

Durant aquest dimecres a la matinada, després de saber-se que s’havia arribat a aquest acord quan estava a punt d’acabar-se el termini de l’ultimàtum que havia donat Donald Trump a l’Iran, el petroli havia arribat a caure fins a un 16 % i havia tocat un mínim en els 91,70 dòlars.

El petroli de Texas baixa amb força

De la mateixa manera que el Brent, el petroli intermedi de Texas (WTI, per les sigles en anglès) baixa amb força aquest dimecres abans de l’obertura oficial del mercat als Estats Units. Retrocedeix un 14,48 %, fins als 94,90 dòlars.

El gas natural s’enfonsa un 19 %

El preu del gas natural per entrega a un mes en el mercat TTF dels Països Baixos, el de referència a Europa, s’enfonsa més del 19 % en l’obertura d’aquest dimecres, fins als 42,80 euros per megawatt hora després de l’acord d’alto el foc temporal.

D’aquesta manera, el preu del gas s’apropa als 31,60 euros com cotitzava el 27 de febrer, un dia abans que els Estats Units i Israel iniciessin la guerra contra l’Iran. Durant aquest període, el preu del gas havia arribat a cotitzar-se en els 72 euros.