La inversió en Rodalies també preveu la remodelació de les estacions d’Arc de Triomf i Sant Andreu Comtal i la inversió de 88,7 milions d’euros en les obres de l’accés ferroviari a l’aeroport. Es tracta d’uns compromisos que Millo ha assenyalat que es posen en marxa aquest any però que són plurianuals.
Pel que fa a la xarxa viària, Foment invertirà en el nou accés viari sud al Port de Barcelona i en l’autovia de connexió de la ronda del Litoral amb la C-32, i continuarà l’elaboració de l’estudi informatiu per millorar la ronda del Litoral de Barcelona al tram de la Zona Franca al Morrot.
L’Aeroport de Barcelona-el Prat també rebrà inversió. Els pressupostos preveuen una partida de 43,17 M € per remodelar l’edifici dic sud i plataforma que es destinaran també a manteniment, aparcaments i seguretat. .
La tinenta d’alcalde d’Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha criticat en un tuit la manca d’inversió de l’Estat en transport públic a Barcelona. Segons Sanz, en els darrers vuit anys ha deixat d’invertir 600 M € i aquest fet ha impedit congelar les tarifes de metro i autobús.
El PP torna a passar del transport públic barceloní en els pressupostos.
Any 2010: 200M€
Any 2017: 108M€
Any 2018: 109M€
En 8 anys ha deixat d’invertir més de 600M€.
Hi ha diners per tancs i portavions però no per congelar les tarifes de bus i metro.— Janet Sanz #EnComú (@janetsanz) 3 de abril de 2018
Globalment, el Grup Foment invertirà 1.244 M € a Catalunya, dels quals 693 milions són per a la xarxa ferroviària, 221 M € per a carreteres, 65 M € per a aeroports i 208 M € per a ports. Millo ha defensat que són uns pressupostos realistes i ha destacat que Catalunya és l’autonomia que rebrà més inversió de Foment.