Amb més de 40 anys d'història, la de la Creu Coberta és una de les associacions de comerciants més antigues de Barcelona. Però l'edat no li ha tret dinamisme. Al contrari. Avui és un autèntic viver d'idees, moltes d'elles pioneres a Europa. LLUÍS LLANAS, president de l'Associació de Comerciants de la Creu Coberta "Tenim moltes iniciatives per dinamitzar els comerços, sempre partint de la responsabilitat social, perquè som part del barri." D'aquí han sortit festes multitudinàries, com el mercat medieval. Però el tret diferencial de l'associació són les campanyes solidàries, com ara 'Creu Coberta en relleu' per apropar els comerços a les persones invidents o el manifest contra la violència de gènere, inèdit en una agrupació de botiguers. L'eix també ha apostat pel medi ambient, amb la promoció del repartiment a domicili en bicicleta. I ara, en plena campanya nadalenca, ja preparen un nou projecte: la creació d'una targeta de descomptes per a col·lectius, un servei únic en una associació de les seves característiques. Tot per fer front a un futur ple de reptes per al petit comerç i que ara, pels 300 establiments de l'agrupació de la Creu Coberta, passa sobretot per l'encaix amb el centre comercial que s'obrirà a les Arenas.

El president de l’associació, Lluís Llanas, ha recollit el premi de mans del representant del Ministeri. El jurat ha destacat l’aposta decidida de l’associació per dinamitzar el petit comerç, amb l’organització de campanyes innovadores. El premi, que ha recollit tota la junta en ple, està dotat amb 25.000 euros.