Els carrers de Barcelona

Barcelona ha estat escollida com la metròpolis amb la millor estratègia d’Europa en captació i promoció d’inversió estrangera en la nova edició dels fDi Strategy Awards, que concedeix la revista anglesa ‘fDi Magazine’, del grup Financial Times. La ciutat rep aquest reconeixement internacional per segon any consecutiu, i se situa per davant de grans capitals europees com Amsterdam, París, Berlín i Dublín i supera, així, gairebé 150 participants.

El guardó es basa en l’informe Ciutats i regions europees del futur 2018/19, en què es valora l’evolució de les urbs amb dades de l’any 2017. El document apunta que, malgrat els titulars de premsa amb disturbis durant i després del referèndum de l’1-O i la fugida d’empreses, Barcelona ha sabut readaptar-se i disposa d’actius forts a favor: la “implicació amb el teixit FDI”, la recent “estratègia de rellançament de la marca”, la promoció del clima com a factor positiu per fer-hi negocis i el teixit potent d’indústria tecnològica, d’emprenedoria i de “start-ups”.

El premi també destaca el valor de “ciutat de progrés social”, és a dir, la capacitat de Barcelona per impulsar negocis que inclouen la diversitat de gènere en les polítiques de recursos humans i que contracten joves sense feina i candidats de més de 45 anys. El comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació de l’Ajuntament, Lluís Gómez, destaca la distinció com a resultat de “la bona feina, persistent i sostinguda en el temps”.