Port de Barcelona

(ACN) El Port de Barcelona tindrà una terminal nova que ocuparà una superfície de 80.000 metres quadrats i suposarà una inversió de 77 milions d’euros per part d’ICL Iberia. La infraestructura concentrarà la major part de l’activitat logística d’aquesta empresa, l’única companyia productora de sal i potassa a l’estat i encarregada de l’explotació de la conca minera del Bages. La futura terminal integrarà un moll de 400 metres de longitud, dues grues de 52 metres d’alçària i dos magatzems de 22.000 metres quadrats.

Les instal·lacions d’ICL Iberia també tindran una terminal ferroviària de quatre vies amb capacitat per a trens de 24 vagons, una estació de descàrrega de camions i un edifici d’oficines corporatives. Això permetrà passar d’una capacitat de càrrega anual de 800.000 tones a quatre milions de tones.

Visita d’obres a la futura terminal del port

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha fet una visita aquest dimarts al matí a les obres de la futura terminal d’ICL Iberia. Torra ha estat acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; del primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i de la presidenta del port, Mercè Conesa.

El port s’ha convertit en objecte de polèmica després que els darrers dies l’Ajuntament de Barcelona hagi demanat als responsables d’aquesta infraestructura més compromís amb la contaminació. Al seu torn, el Port de Barcelona ha acusat el consistori de manipular les dades de CO2, però al mateix temps s’ha compromès a reduir a la meitat l’emissió d’aquests gasos d’efecte hivernacle els pròxims 10 anys.