(ACN) El Port de Barcelona es prepara per rebre un augment del tràfic de vaixells mercants provinent de l’Àsia després del reflotament de l’Ever Given i la reobertura del canal de Suez. La infraestructura està enllestint un pla de contingència per donar resposta a aquesta pujada del tràfic i està en “permanent contacte” amb armadors, terminals i operadors per “incrementar la seva productivitat i capacitat logística”.

“És en aquests episodis puntuals quan es demostra la capacitat de resposta i la fiabilitat del Port de Barcelona, la professionalitat de les persones que hi treballen i la tasca de modernització i digitalització que ha realitzat la comunitat portuària”, ha assenyalat la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa. “Això, sumat a unes infraestructures potents i a unes connexions terrestres i ferroviàries cada cop més eficients, ens permeten encarar aquest repte amb la seguretat que oferirem el millor servei als nostres clients i usuaris”, ha pronosticat Conesa.

El Port de Barcelona té en l’actualitat set serveis marítims setmanals amb diferents destinacions asiàtiques que passen pel canal de Suez. Un cop s’ha desencallat l’Ever Given, s’espera l’arribada d’aquests vaixells d’aquí a pocs dies i molt concentrats, cosa que provocarà previsiblement un augment de les operacions de càrrega i descàrrega en les terminals portuàries, especialment les de contenidors.

Un pla de contingència

Per tot plegat, el Port de Barcelona ha començat a dissenyar un pla de contingència amb l’objectiu de garantir que els fluxos d’importació i exportació siguin “el més àgils possibles”. “Aquesta agilitat s’aconseguirà amb un increment de la productivitat a les terminals portuàries i de la capacitat de transportar i distribuir les mercaderies“, ha assenyalat el port, que detalla que aquest pla implica els diferents actors de la comunitat portuària de Barcelona —armadors, terminals, estibadors, pràctics, remolcadors i amarradors— i de la cadena logística —operadors logístics, transport terrestre i transport ferroviari.