Diversos pisos turístics de Barcelona ja disposen de sonòmetres que mesuren constantment el soroll que hi ha al pis i, si se supera un determinat nombre de decibels, fan sonar una alarma a la central des d’on es monitoritza. L’objectiu és evitar les molèsties als veïns.

En el moment que supera el límit, el gestor del pis avisa els inquilins i s’assegura que es deixi de fer soroll i, en els casos que calgui, s’hi desplaça personalment. “Detecten quan hi comença a haver una mica de xivarri i et permeten actuar abans que se n’assabenti el veí”, explica Enrique Alcántara, president d’Apartur. A més, totes les sonometries queden registrades en gràfiques, de manera que el gestor pot saber quan hi ha hagut soroll al pis.

Els sonòmetres, una prova en cas de queixa

De fet, aquest registre de les sonometries també ha permès, en algun cas, exculpar els clients dels pisos turístics dels sorolls i les molèsties recurrents en una determinada finca. És el cas d’un pis del carrer d’Aribau. Òscar López, gerent d’Alcam Barcelona Apartaments, explica que els veïns d’aquesta finca sempre atribuïen els problemes de soroll al pis turístic, però quan van analitzar les gràfiques es van adonar que el soroll provenia del pis d’un altre veí.

Aquest sistema ja fa uns tres anys que s’utilitza en alguns habitatges d’ús turístic de la ciutat i els gestors, més que una despesa, ho veuen com una inversió que els ajuda a mantenir una millor convivència amb el veïnat.