Escolta aquesta notícia

Aquestes setmanes han estat intenses emocionalment parlant per a la Pilar Royo. Es jubila i amb ella abaixa la persiana el negoci que fa set dècades van obrir els seus pares a la Barceloneta. El negoci original es va obrir al carrer d’Escuder amb el nom de Gèneres de Punt Pascual, un nom que s’ha mantingut durant 70 anys, però no en el local original.

Fa 12 anys que van comprar un local al carrer del Doctor Giné i Partagàs, número 24. Com que el negoci familiar no seguirà, llogaran el local. “Ens agradaria que hi posessin un comerç de proximitat“, explica la Pilar, que afegeix: “A la Barceloneta estem saturats de botigues de records, el barri està empobrit de tot això”. Assegura que no el llogaran a qualsevol ni a correcuita, i li agradaria que amb la seva decisió contribuís a mantenir el comerç de proximitat al barri.

Tota la vida amb comerç de proximitat

La Pilar és filla de la Barceloneta, tot i que els seus pares van arribar-hi provinents d’altres ciutats d’Espanya. Per això ha estat testimoni de primera mà de com ha canviat el barri mariner. “Per nosaltres és important el barri, per les arrels que té, però no és el mateix barri de la nostra infantesa ni de la nostra adolescència”.

Pilar Royo, botiguera: "No vendrem el local, el llogarem a qui hi posi un comerç de proximitat" | Barris, botigues

Es refereix sobretot a la pèrdua de comerç de proximitat que hi ha. Per això, creu que estaria molt bé que s’interessés pel seu local algú que volgués obrir una sabateria, una llibreria “o un negoci com el que tenia jo”.

Agraïment a la clientela

La Pilar aquests dies té sentiments agredolços. D’una banda, explica, “estic feliç perquè començo una nova etapa, podré gaudir amb el meu marit de la jubilació tan merescuda”, però tot seguit s’entristeix perquè “els veïns ens han mostrat molt la seva fidelitat. Ens han dit que es queden tristos perquè marxem”. I és que els prestatges estan pràcticament buits.

Els clients “en han comprat gairebé totes les existències que ens quedaven”. I per agrair aquesta confiança i fidelitat, el punt final del negoci s’ha previst que sigui un vermut popular per a tots els qui es vulguin acostar a aquest establiment, un altre dels comerços veterans de la Barceloneta que abaixa la persiana per sempre.