Les mesures de la Generalitat per frenar els brots de coronavirus a Barcelona i alguns municipis de l’àrea metropolitana han generat dubtes a les perruqueries i els salons de bellesa. El nou protocol estableix que des d’aquest dissabte i durant 15 dies els negocis “no poden oferir serveis que impliquin un contacte personal proper, tret que sigui un servei essencial, una emergència o una situació crítica“. Segons els propietaris d’aquests comerços, la normativa és molt ambigua. Defensen que des que van reobrir al maig han pres totes les mesures de seguretat i que no les han relaxat en cap moment.

Anna Maiol, directora del Saló Llongueras de l’avinguda de Pau Casals, assegura que “client essencial per a nosaltres és tothom, ja que tots en algun moment tenim necessitat de veure’ns bé, de tallar-nos el cabell”. Reitera que això és encara més important “en un moment complicat, en el que la gent té una mica l’ànim decaigut”.

El perruquer Francesc Creixell va reobrir el 4 de maig, a la fase 1, amb totes les mesures de seguretat requerides. En aquests tres mesos ja han passat per les seves mans més de 1.000 clients. També lamenta que “és una situació molt ambigua que ningú del nostre ram sap per on agafar-la“. Entre les mesures que pren al seu comerç hi ha la separació de clients per mampares, més distància entre els treballadors i es desinfecta el material després de cada ús. Creixell assegura que “fins al moment no hem variat ni una de les mesures de seguretat”, malgrat que “s’hagin anat avançant les fases i s’hagi relaxat la situació al carrer”.

Per a aquest motiu, les perruqueries no entenen ara més restriccions. Volen transmetre en tot moment la idea que són un lloc segur i que compleixen de manera escrupolosa amb els protocols de seguretat. Des del sector ja van apuntar al mes d’abril que la crisi del coronavirus pot provocar la desaparició de 1.900 perruqueries a Catalunya, el 46 % dels establiments actuals.