
(Redacció) El Ministeri de Treball i els sindicats CCOO i UGT han acordat ampliar a 10 dies laborables els permisos per la mort d’un familiar. A banda, també han pactat dos permisos més, un de fins a 15 dies laborables per acompanyar familiars en cures pal·liatives i un altre d’un dia per acompanyar en l’eutanàsia. “Farem un pas de gegant per ser un país civilitzat en matèria de relacions laborals. El que hi ha ara és anacrònic”, ha dit en roda de premsa el secretari d’Estat de Treball, Joaquín Pérez Rey. Actualment el permís per la mort d’un familiar és de dos dies, ampliables a quatre quan es requereix un desplaçament.
Crítica a la patronal per haver-se’n “autoexclòs”
Després del pacte amb els sindicats, ara Treball negociarà amb els grups parlamentaris per garantir que la norma obté el suport necessari perquè sigui aprovada. En aquest sentit, Pérez Rey s’ha mostrat convençut que tindrà un suport majoritari perquè es tracta “d’una necessitat sentida pel conjunt de la societat espanyola”. El secretari d’Estat ha lamentat que la patronal s’hagi “autoexclòs” de l’acord per “càlculs que no s’entenen quins són”.
“Ningú pot incorporar-se a la feina als dos dies de veure com ha mort un fill. Ningú pot treballar en condicions normals quan té a algú que està passant els seus últims dies en un hospital. Les relacions laborals han de ser també relacions humanes”, ha afegit.
Pacheco (CCOO): “L’acord és un exercici de dignitat i humanitat”
El secretari confederal d’Acció Sindical i Transicions Estratègiques de CCOO, Javier Pacheco, ha considerat l’acord “un exercici de dignitat i humanitat” per a més de divuit milions de persones assalariades a Espanya. “Fem una crida perquè els parlamentaris d’aquest país no impregnin amb indignitat l’exercici del parlamentarisme i donin l’esquena a un dret que apel·larà prop de 18 milions de persones treballadores al nostre país”, ha dit Pacheco.