Dels set milions i mig de turistes que va tenir Barcelona l'any passat, es calcula que mig milió eren dels Estats Units. A més, ja són la primera nacionalitat a visitar-nos amb creuers. (Lluny queda la davallada de turistes nord-americans que hi ha haver just després de l'11 de setembre). En general, es tracta d'un tipus de turisme que interessa el sector. CARLES CARRERES catedràtic de Geografia Humana de la UB: "Acostumen a ser ja persones de classe mitjana alta, que tenen una edat ja sinó la jubilació pròxima o la jubliació. És a dir que generalment és un turista assentat i gran que majoritàriament ve pel tema dels creueristes." Per això, Turisme de Barcelona ha organitzat un viatge a Dallas, Houston i Charlotte amb 10 empreses barcelonines. Demà començaran les visites amb més de 200 agents de viatges d'aquestes ciutats per promocionar l'oferta turística de la ciutat. "Aquesta empresa barcelonina de lloguer de cotxes amb xofer participa en aquesta campanya promocional, i de fet, el 70 per cent dels seus clients ja són dels Estats Units." ANNA SANTÍN, Blai Limousines: "És un nivell molt més selecte, de molt més poder adquisitiu i que vol uns serveis de més qualitat." L'exclusiu Hotel Omm també forma part d'aquesta delegació, i busca impulsar aquests clients. CLEMENTINA MILÀ, relacions públiques Hotel Omm: "El mercat americà és, des que vam obrir l'hotel ara fa deu anys, el client a nivell de país el més important. Els amercians són molt exigents a nivell de serveis, estan molt acostumats que al seu país tot és possible." El punt final d'aquest viatge promocional de Barcelona serà a Carolina del Nord, a Charlotte, aquest dijous, un dia abans de la inauguració del vol directe entre aquesta ciutat i Barcelona.

Turisme de Barcelona vol aprofitar la sortida de la regata Nova York – Barcelona 2014 per reforçar l’atractiu de l’oferta turística local a la ciutat dels gratacels. Per això el consorci organitzarà l’1 de juny a Nova York una acció amb operadors turístics dels segments de luxe, de vacances i de congressos de la ciutat americana. A més, a partir d’aquest dimarts, es presenta l’oferta turística de la capital catalana a 200 agents de viatge de diverses ciutats. L’últim dels actes està previst a Charlotte, Carolina del Nord, un dia abans que s’estreni la ruta aèria directa entre aquesta ciutat i Barcelona.

Les empreses seleccionades per integrar la delegació barcelonina són Condes Hotels, H10 Hotels, Hotel OMM, Julià Travel, Blai Limousines, Montserrat, Hotel Colón, Vueling, Rail Europa i Bodegas Torres. La iniciativa també té el suport de l’Agència Catalana de Turisme en la que serà l’acció de més pressupost de totes les programades per a aquest any per Turisme de Barcelona, qui no ha donat detalls de l’import però ha deixat clar que és “la més generosa amb diferència”. El motiu és que el mercat dels Estats Units és especialment interessant perquè els americans són els turistes amb més poder adquisitiu i els que fan estades més llargues, ja que per venir a la ciutat fan vols transoceànics. De fet, segons Turisme de Barcelona, aquests ciutadans ja són el 17% dels creueristes que arriben a la ciutat, una xifra que no només es vol mantenir, sinó que aspiren a augmentar.