
(ACN) La Federació Catalana de Locals d’Oci Nocturn (Fecalon) ha demanat una “coordinació reforçada” entre les administracions i cossos de seguretat per vigilar les festes il·legals per Cap d’Any. En un comunicat, l’associació recorda que “fa temps” que adverteix Interior i exigeix un “control efectiu” perquè suposen un “greu perill” per als assistents i una “competència deslleial” per als empresaris. La patronal apunta que “nombrosos establiments i col·lectius” fan festes durant l’època nadalenca sense llicència, cosa que suposa “no complir requisits de seguretat, sanitat o aforament”. Fecalon concreta que alguna vegada s’han convocat “en immobles públics cedits per les administracions”.
Pràcticament sense entrades per Cap d’Any a Barcelona
L’organització empresarial assenyala que “la proliferació de festes il·legals” perjudica, en part, a la venda anticipada. El sector constata que hi ha “un comportament desigual” de la facturació. Per una banda, a Barcelona i municipis turístics pràcticament han exhaurit les entrades, mentre que en altres àrees hi ha un “estancament” que Fecalon atribueix a aquests esdeveniments sense autorització.
La patronal sosté que enguany aquesta celebració ha aconseguit “mantenir la qualitat i la programació, garantint un entorn festiu i saludable”, tot i la pujada de preus i la “precaució en el consum”. En aquest sentit, l’entitat remarca que “la diversitat de preus i opcions assegura un ventall ampli de possibilitats” i espera que la capital catalana “experimenti una forta concentració d’activitat” en aquests locals.