Escolta aquesta notícia

(ACN/Redacció) La Terminal 1 de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat guanyarà 70.000 metres de superfície —un 15,5 % més el 2031 i 2032, quan acabin les obres de remodelació. L’ampliació es farà desplaçant la façana 38 metres cap endavant. La gestora de la infraestructura, Aena, preveu iniciar els treballs el 2028 i destinar-hi una inversió de 700 milions.

Les obres obligaran a construir vials d’accés a la terminal per als passatgers, per als autobusos i per als taxis i VTC, i a enderrocar l’antiga torre de control, en desús des del 2005. D’aquesta manera, la terminal quedarà més a prop de l’edifici del pàrquing. El pressupost de l’ampliació de la T1 s’inclou en els 3.200 milions que va anunciar Aena per ampliar la infraestructura i allargar la tercera pista.

Obres que poden generar “incomoditats”

L’ampliació de la terminal busca guanyar superfície de facturació en un aeroport que està al límit de la seva capacitat operativa i també encabir-hi els nous filtres de seguretat EDSCB, que necessiten més espai que els convencionals.

En una atenció als mitjans, la directora de l’aeroport del Prat, Eva Valenzuela, ha assegurat que les obres de desplaçament de la façana seran “complexos” i comportaran “incomoditats” per als passatgers. Alhora, Valenzuela ha volgut enviar un missatge que els treballs seran “en benefici de tothom”.

OBRES AMB AFECTACIONS A L’AEROPORT
“Venen obres que tenen incomoditats, que es notaran, però és important tenir sempre en la retina que les obres són per a la millora de l’aeroport”
Eva Valenzuela, directora de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat

Canvis en l’entrada a la T1

En concret, quan s’iniciïn les tasques a la façana s’haurà de canviar el flux d’entrada a l’aeroport, inhabilitant les portes actuals amb un recorregut alternatiu, i també caldrà desplaçar el trànsit de vehicles, taxis i autobusos a nous carrils. El projecte bàsic del desplaçament de la façana s’està redactant i no s’espera que estigui acabat fins com a mínim un any. 

Pel que fa a l’ampliació de la pista, Valenzula ha explicat que “és necessària, però també és necessari adequar les terminals, són complementàries”. L’allargament de la tercera pista és l’obra que té una tramitació més complexa perquè obliga a tramitar un nou pla director i que s’aprovi un cop superada la revisió de les propostes ambientals per part de la Comissió Europea.

Millores en els controls de seguretat

Aquesta mateixa setmana ja s’estan fent també uns canvis visibles en els controls de seguretat amb equips i escàners 3D més eficients perquè els passatgers passin els controls sense haver de treure els aparells electrònics ni els líquids de la maleta.

Imatge: ACN