L’Agència Catalana de Consum ha obert un expedient sancionador a la cadena d’hamburgueseries Burger King per “presumpta vulneració dels drets lingüístics de les persones consumidores o incomplir les obligacions en matèria lingüística que estableix la normativa”. L’ens recorda que, segons la Llei del codi de consum, si es confirma la infracció se li podria acabar imposant una multa de fins a 10.000 euros.

Els fets es remunten a l’octubre del 2020, quan un client del restaurant que la cadena té a la ronda de Sant Pau, al Raval, va interposar una reclamació perquè en les pantalles per fer la comanda s’hi havia suprimit el català. Si s’utilitzava aquest sistema, la comanda només es podia fer en castellà o en anglès.

El client, a banda de fer la reclamació corresponent a la botiga, també ho va denunciar a Twitter, i ara, dos anys després, ha explicat que l’Agència Catalana de Consum li ha fet saber que han iniciat un expedient sancionador.

L’objectiu, corregir les vulneracions

L’Agència Catalana de Consum ha confirmat els fets a betevé però també ha recordat que l’objectiu d’aquest organisme no és sancionador ni recaptatori, sinó que es corregeixin aquelles pràctiques que vulneren els drets dels consumidors.

Per tant, un cop es constatin els incompliments es dona un temps a l’empresa per corregir-los i només si no es corregeixen passat aquest temps s’imposa una sanció. En aquest cas, com que la infracció es considera de caràcter lleu, la sanció podria arribar fins als 10.000 euros.