La primera edició de la Barcelona Wine Week ha obert aquest dilluns les portes al públic, al recinte firal de Montjuïc. No hi ha cap saló semblant a la resta de l’estat dedicat a aquesta temàtica. Arran del protagonisme d’aquesta beguda tan arrelada al nostre país en el saló Alimentaria, els productors i les denominacions d’origen (DO) van pensar de crear-ne un d’específic per donar a conèixer a escala internacional aquest producte.

Es volen incrementar les exportacions

En el saló, que funcionarà fins al 5 de febrer, hi participen 40 DO espanyoles i prop de 550 cellers de tot Espanya que exposaran els seus productes. L’organització assegura que la fira té la intenció d’incrementar les exportacions de vi a l’exterior i donar-ne a conèixer l’excel·lència. Al saló hi ha uns 300 compradors internacionals que es consideren “top”. Els principals mercats on es vol incrementar la venda del vi és als Estats Units, el Canadà, Alemanya i països asiàtics.

Un dels esdeveniments del saló és el Fabulous 50 by Women, una zona de tast autoguiada que destaca una cinquantena de vins en què la dona productora és la protagonista.

El Barcelona Cocktail Art és un espai que convida a reflexionar sobre el futur de la indústria a través d’experts del sector amb ponències i taules rodones. Hi haurà Óscar Diez, director de Wine Mixology; Oriol Solà, director d’Aliments i Begudes de Marugal Hotel Management, i Daniel Gutiérrez, arqueòleg i consultor d’Estratègies de Desenvolupament Sostenible de Diagnosi Cultural.