L’Ajuntament de Barcelona ha obert el període per demanar les ajudes del Respir plus, un programa destinat a persones més de 65 anys amb qualsevol grau de dependència. Aquesta línia d’ajuts sufraga despeses derivades de les tasques quotidianes de les persones sol·licitants, així com de les que se’n fan càrrec. El període d’inscripció comença aquest dilluns, 23 de juny, i es mantindrà obert fins al 30 de novembre. El termini per gaudir de les ajudes s’ha ampliat a tot l’any, i abastarà des de l’1 de gener fins al 31 de desembre.
Més de 200 famílies
Les ajudes serveixen per finançar diversos serveis privats de més de 200 famílies, com ara una estada temporal en una residència o atenció domiciliària. D’aquesta manera, les persones cuidadores que no s’hi dediquen professionalment, normalment familiars, poden gaudir de més temps de descans, millorant tant la seva qualitat de vida com l’atenció que poden prestar-hi.
Quin cost finança el programa?
Com a novetat, per accedir a aquesta línia d’ajudes caldrà acreditar almenys quatre anys d’empadronament a Barcelona, a diferència dels cinc que s’exigien fins ara. Pel que fa a l’estada en residències, Respir plus cobrirà un màxim de 45 dies si la persona dependent i la cuidadora conviuen al mateix domicili. Si no, seran 30 dies, i en tots dos casos es poden gaudir de manera flexible al llarg de l’any. La quantitat econòmica prestada es calcula en funció de les rendes de la persona sol·licitant amb un màxim de 75 euros al dia.
L’atenció privada a domicili tindrà un topall de 186 hores anuals a un preu màxim de 18 euros per hora. Això sí, a aquest servei només s’hi pot accedir en cas que la persona cuidadora i la sol·licitant convisquin en el mateix domicili. De mitjana, cada família beneficiària rebrà uns 2.500 euros.
Com demanar l’ajuda?
Per sol·licitar la inscripció en el programa Respir plus, caldrà adreçar-se a l’Oficina de Prestacions Socials i Econòmiques de l’IMSS, situada al número 344 del carrer d’Aragó, o a qualsevol Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC).També es podrà fer telemàticament a través del portal web de la Seu Electrònica de l’Ajuntament.