Nissan podria aplicar un ERO temporal que afectaria uns 750 o 800 treballadors el 2014 i acomiadar uns 150 o 200 el 2015, en el cas que la planta de la Zona Franca no s’adjudiqui el turisme que la multinacional japonesa ha ofert fabricar a Barcelona a canvi que els treballadors acceptin una rebaixa dels salaris.

Les negociacions entre Nissan i els sindicats sobre l’acord salarial que permetria fabricar el nou turisme es van encallar el 21 de desembre, per discrepàncies sobre la doble escala salarial que la companyia vol aplicar a les noves contractacions. Nissan creu que la introducció de la doble escala salarial aplicada als nous contractes és innegociable per garantir la viabilitat de la planta, ja que assegura que la planta és la més cara del sector a tot l’Estat. La rebaixa de sou no afectaria els 3.500 treballadors actuals, però hauran de treballar 46 hores més a l’any. L’empleat mitjà de Nissan cobra 32.700 euros a l’any.

El director de Recursos Humans de la companyia ha dit que si no hi ha acord amb els sindicats, la fabricació del nou turisme podria anar a parar al Regne Unit o bé en una altra planta de Renault -companyia aliada de Nissan- d’Espanya o França.