S’engega la primera xarxa d’artesanes de la Sagrera. Es tracta d’una proposta encara incipient que ha sorgit arran de les diferents iniciatives que els darrers anys s’han desenvolupat al barri i que els han fet pensar a unir-se per crear un suport mutu.

Segons els promotors de la xarxa, la Sagrera és un barri on hi ha força artesanes però sense taller físic, sinó que treballen a casa. Per això van pensar en dissenyar aquesta xarxa per unificar les seves necessitats, que moltes són transversals a tot el col·lectiu.

Neix la xarxa d'artesanes de la Sagrera per generar un suport mutu | artesania, campanya de Nadal, pintura

La xarxa vol generar coneixement col·lectiu

Tot i que la xarxa tot just comença a caminar, les artesanes ja fa temps que treballen en aquesta línia i ara volen consolidar-ho. “La base és el suport mutu, aprendre com ho soluciono i explicar-ho a les altres per generar un coneixement col·lectiu”, explica Rosa Batalla, una de les propulsores d’aquesta xarxa. L’artista plàstica Aniola Aguilera afegeix: “A vegades una empenta sola és difícil, però comuna té més força”, afegeix Aguilera.

Neix la xarxa d'artesanes de la Sagrera per generar un suport mutu | artesania, campanya de Nadal, pintura

Es consolida la fira d’artesania de Nadal

Aquestes artesanes participen aquest diumenge en la tercera edició de la fira d’artesania de Nadal a la Nau Bostik, a la Sagrera. Segons els organitzadors, el nombre de participants ha incrementat i aquest any supera la cinquantena, del qual el 40 % són del districte de Sant Andreu.