L’impacte econòmic del Mobile World Congress s’ha traduït en més contractacions laborals i més facturació als comerços de la ciutat. Ho confirmen les dades de Barcelona Oberta, que indiquen que han augmentat les vendes en un 43 % dels establiments comercials. L’apunt negatiu ha estat el mal temps: segons l’entitat, les condicions meteorològiques “extremes” han reduït l’afluència de congressistes als eixos comercials. Els sector de la restauració també n’ha notat l’efecte, amb un augment de les cancel·lacions.

La pluja i les baixes temperatures han fet que els assistents al Mobile evitessin els desplaçaments als barris i centressin les compres als centres comercials i establiments propers als hotels on s’han allotjat.

El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha valorat molt positivament els resultats d’aquest any: les vendes han augmentat en prop de la meitat dels comerços adherits a l’entitat, l’afluència de visitants als comerços ha pujat en un 40 % i tenen la confiança posada en el fet que l’activitat econòmica s’estendrà durant el cap de setmana, sobretot al centre de Barcelona. A més, un 25 % dels comerços, la majoria bars i restaurants, ha contractat treballadors durant aquestes dates.

Restauració MWC

La meteorologia també ha tingut efectes al sector de la restauració, que ha registrat anul·lacions d’última hora a causa de “l’amenaça de pluja i neu”. Les previsions dels restauradors s’han alterat perquè, segons el gremi, molts congressistes han optat per cancel·lar les reserves dels sopars i prioritzar els dinars.

Globalment els resultats no han estat tan bons com en anys anteriors i, per això, des del gremi es mostren “moderadament satisfets”. Afirmen que el Mobile els ha ajudat a “salvar els comptes” d’aquest inici d’any, no gaire favorable ni pel turisme ni pel consum intern, i demanen que l’Ajuntament en garanteixi la continuïtat fins al 2023.