mones xocolata pasqua 2023

(ACN/redacció) Els pastissers catalans esperen vendre més de 700.000 mones de Pasqua artesanes a tot Catalunya i, així, igualar i fins i tot incrementar el nombre de les venudes el 2022, quan ja es van recuperar les xifres d’abans de la pandèmia. Això malgrat el context actual d’inflació, si bé el seu impacte no n’ha disparat els preus. De fet, les de xocolata mantenen el preu, tot i que les de pa de pessic reflecteixen l’augment de preu que han patit els últims mesos la farina, els ous i el sucre i s’encareixen un 5%

La contenció de preus i el bon temps per Setmana Santa fan augurar una bona campanya, segons Antoni Bellart, president del Gremi de Pastisseria de Barcelona. Explica que, malgrat que la xocolata s’ha encarit al voltant d’un 17 %, el que té més impacte en el cost és la mà d’obra i això a ajudat a que no se’n disparés el preu.

Els que han notat la inflació són els preus dels pastissos fets amb pa de pessic, que han pujat lleugerament, al voltant d’un 5 %. Aquí els pastissers han hagut de repercutir l’augment de preus de productes com els ous, la farina o el sucre, tot i l’esforç per ajustar els marges de benefici. Bellart explica que intenten apujar el mínim els preus perquè volen que els clients vagin i vendre moltes mones.

Intentem apujar el mínim els preus perquè volem que els clients vinguin i vendre moltes mones”
Antoni Bellart, president del Gremi de Pastisseria de Barcelona

Tendència a comprar mones més petites

Des del gremi, adverteixen una tendència a comprar mones més petites, i, entre els clients, es confirma que el preu és un factor que influeix en la tria de la mona. L’Eulàlia diu ben clar que el preu la farà decidir i que si una mona li ha de costar 70 euros, doncs no la comprarà.

El preu em farà decidir. Si una mona m’ha de costar 70 euros, doncs no la compraré”
Eulàlia

Les mones més sol·licitades aquest 2023

Entre les figures de xocolata més demanades, destaquen les del Barça, Disney, Harry Potter, superherois i videojocs com el Fortnite. Però el Gremi de Pastisseria, en col·laboració amb la Universitat de Barcelona per promoure la vocació científica entre els infants, ha creat la mona Mia, una figura de xocolata que representa una nena exploradora que estudia els minerals.

Les mones tradicionals amb base de pa de pessic, mantega i xocolata, amb figures de xocolata, fruita confitada i plomalls continuen sent les més venudes. El president del Gremi de Pastisseria de Barcelona, Antoni Bellart, explica que al voltant del 40 % de les vendes són mones de xocolata, mentre que l’altre 60 % són pastissos.