En temps de confinament per la crisi del coronavirus, el gran gruix de les mones de Pasqua s’han hagut de repartir a domicili. Les xarxes socials també han tingut un paper molt important a adquirir-les. Les pastisseries s’han adaptat a la nova situació i han ofert un servei porta a porta per tal de fer arribar les mones a les llars dels infants sense haver de sortir de casa. De fet, per triar el model tampoc no s’havien de desplaçar, “els clients podien entrar al nostre facebook o al nostre instagram i triar quin és el model que més els agradava”, ha explicat Miquel Maza, pastisser del Forn Oller. Aquesta tria en Miquel l’adaptava segons les preferències i les butxaques de cada consumidor.

Amb una campanya de Sant Josep que segons asseguren va ser molt dolenta, el Gremi de Pastissers va voler buscar alternatives per donar sortida als productes de les pastisseries. Els clients han rebut aquesta proposta amb bons ulls. “Ha estat una sorpresa molt gratificant per a ells, que a més a més estan passant per uns moments una mica difícils”, assegura la Núria, una usuària. Les seves filles, la Jana i la Txell, han rebut les mones a domicili, mitjançant l’encàrrec que han fet els seus padrins. “No s’ho esperaven i ha estat molt bonic”, diu la Núria. Per Jordi Arias, repartidor del Forn Oller, la feina d’aquests dies també ha estat molt gratificant. “Els nens i nenes estan molt agraïts, no s’esperen tenir mona amb aquesta situació i et reben amb un somriure”, ha explicat.

Les xarxes socials, fonamentals en la cadena

Com en tots els àmbits, les xarxes socials hi han tingut un paper molt important. De fet, s’han convertit en un catàleg a través del qual els clients han pogut triar el seu disseny de mona preferit. “Vaig començar a rebre trucades i missatges per WhatsApp i Instagram. Els clients veien les fotografies i em feien encàrrecs”, ha explicat Miquel Maza, pastisser del Forn Oller.

En Miquel, tot i que inicialment tenia dubtes, sobretot amb relació al transport d’un producte tan delicat, va apostar per aquest sistema nou de venda i d’entrega a domicili. Tot i les dificultats, considera que ha valgut la pena. “M’he sentit molt feliç de poder ser partícip d’aquesta experiència”, ha assegurat.

Amb aquest sistema de repartiment nou els infants han pogut gaudir de la mona sense moure’s de casa i evitar així cues i aglomeracions a les pastisseries.