L'Estadi Lluís Companys està ocupat de mitjana set dies l'any, és a dir, només una setmana. Això el converteix en la instal·lació més deficitària de l'Anella Olímpica: el que ingressa no cobreix ni de bon tros els costos de manteniment. L'Ajuntament vol capgirar aquesta situació i buscarà un promotor que hi pugui donar un ús més alt. Es tracta però d'una cessió, en cap cas d'una concessió o concurs, perquè el consistori vol també fer-lo servir quan vulgui. Un altre dels plans de futur per a l'Anella és associar el nom d'una marca comercial a un espai mentre s'hi faci una activitat. Una mesura que podrà passar només al Sant Jordi Club i a sales annexes del Palau i l'Estadi. A més, es buscarà una empresa que aporti un sistema informàtic per controlar els accessos als recintes i evitar problemes d'aforament. Tot plegat accions per millorar la gestió de l'Anella, que seguirà en mans de l'empresa municipal B:SM, i eixugar un dèficit que ronda els tres milions anuals. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "No hi ha cap estudi que digui que pel simple fet de privatitzar eixugues directament els tres milions d'euros de dèficit. Per això pretenem veure si per la via de fer aquesta externalització puntual podem arribar a eixugar o minimitzar aquest dèficit de què estem parlant." L'Ajuntament tampoc no descarta que, com ha passat recentment amb els X Games, es pugui tancar l'accés a l'esplanada de l'Anella Olímpica per explotar-la comercialment.
La tinenta d’alcalde Sònia Recasens ha detallat en la Comissió d’Economia d’aquest dimecres els plans del govern municipal per eixugar el dèficit de l’Anella Olímpica. Recasens ha reiterat que es manté la gestió pública de les instal·lacions però que s’obre la porta a la col·laboració privada en alguns espais per equilibrar els números.
Amb l’Estadi Olímpic es vol optar per una cessió d’ús a un promotor, i no una concessió o concurs, perquè el consistori pugui utilitzar l’espai quan el necessiti. Amb això es busca tenir-lo ple d’activitat més temps del que ara ho està: només set dies l’any de mitjana. L’Ajuntament també aposta per patrocinar instal·lacions com el Sant Jordi Club i les sales annexes del Palau i l’Estadi mentre hi hagi activitats.
A més, l’Ajuntament farà un concurs aquest any per buscar una empresa que aporti un sistema informàtic per controlar la venda d’entrades als espais de l’Anella i evitar problemes d’aforament. Una mesura que suposarà un avenç en la gestió de les instal·lacions i que vol donar seguretat als promotors de concerts i altres esdeveniments.