El calendari no era el principal aliat de l’edició d’aquest any del Saló Nàutic, que ha tornat a la ciutat enmig d’un context polític intens. Superats els primers dubtes que “van fer caure 3 dels 275 expositors” d’enguany, explica el president de l’esdeveniment Luis Conde, la política no l’ha fet sotsobrar. De fet, Conde subratlla que “aquest és un espai on la gent vol venir a fer negoci, i la política els és igual”.

Un factor que aplaudeixen molts dels expositors que, segons confessen, arribaven “amb dubtes al saló”. L’importador d’embarcacions Enric Guerra, d’Stay Náutica, explica que “bona part dels nostres clients són espanyols”, tot i que “cada vegada en tenim més d’estrangers, i en suposen quasi el 50 %”. Una tendència que, reconeix, s’ha mantingut en aquests dies de certamen: “Ens ha sorprès la quantitat de gent i el volum de negoci que estem tenint a dia d’avui -dissabte-, cosa que l’any passat no teníem“. Segons detalla Guerra, “aquest any hem augmentat un 30 % les vendes en embarcacions de segona mà, i un 11 % en embarcació nova“.

Amb dades similars treballen també els fabricants. És el cas de Girbau Boats, de Castelló d’Empúries. El gerent, Ramon Girbau, explica que “aquest any estem fabricant més, tenim un creixement del 25 % respecte a l’any passat, i esperem que aquest any seguim amb aquesta línia de creixement”.

Les matriculacions també augmenten

Un altre símptoma que corrobora que el sector nàutic navega amb bon vent és el de les matriculacions. Segons l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques (ANEN), Catalunya lidera el nombre d’inscripcions oficials a Direcció General de la Marina Mercant. Aquest any ja s’han matriculat a Catalunya 890 embarcacions, un 18 % més que en tot el 2016. Les següents comunitats autònomes amb més matriculacions són Andalusia, amb 686, i les illes Balears, amb 628. Aquestes dades suposen, segons ANEN, que Catalunya representa el 24 % del mercat estatal.