Això són 200.000 creueristes més que l’any anterior, i es preveu que enguany la xifra segueixi creixent. Del total de passatgers, més de 685.000 van tenir com a punt d’inici de la ruta Barcelona, una dada positiva per al sector, perquè asseguren que “fa d’efecte multiplicador de l’impacte econòmic. ”
El motiu és que les companyies de creuers destaquen que l’aportació econòmica més important dels creuers és l’aprovisionament de les embarcacions i la contractació de serveis a la ciutat de sortida d’un creuer, un 40% de l’aportació econòmica d’aquesta activitat, seguida de la reparació dels vaixells i finalment de les compres que fan els turistes quan desembarquen.
A més, els passatgers que engeguen l’estada al creuer des de Barcelona gasten aproximadament 80 euros al dia a la ciutat, mentre que els que hi fan escala (1.176.000 creueristes el 2015) deixen 62 euros diaris. L’any passat la indústria dels creuers va deixar 1.300 milions d’euros a tot l’estat, un 9,5 % més que l’any anterior, i va generar 29.000 llocs de treball.
Una possible taxa barcelonina als creuers
Des del sector dels creuers s’han mostrat totalment en contra d’una nova possible nova taxa barcelonina que estudia el govern de Colau per les companyies de creuers, ja que han explicat que ja en paguen una decretada per la Generalitat de Catalunya. Els responsables es troben en converses amb l’Ajuntament de Barcelona.
També s’ha aprofitat per explicar que les empreses de creuers treballen per reduir l’impacte mediambiental. Asseguren que aposten per adquirir embarcacions més sostenibles, que utilitzin gas natural liquat. Aquesta és una crítica que reben des de ja fa temps dels ecologistes, com van fer amb l’arribada de l’Harmony of the Seas a principis del mes de juny.