Amb les dades a la mà, l'Autoritat Portuària de Barcelona qualifica els resultats de 2011 de positius. Tot i que la xifra de benefici del Port ha baixat substancialment (ha passat de 81,4 milions d'euros el 2010 a 56 milions el 2011), els indicadors globals conviden a l'optimisme. SIXTE CAMBRA,president del Port de Barcelona "La nostra capacitat inversora i el nivell d'endeutament ens situen en una sòlida situació econòmica que ens permet afrontar el futur amb optimisme." Una de les claus d'aquesta bona situació, la trobem en els indicadors de tràfic. El 2011 van passar pel port més de 44 milions de tones de mercaderies, una xifra lleugerament superior a la de 2010. A més, tant el volum d'exportacions com el d'importacions ha crescut. Pel que fa al nombre de passatgers, és aquí on s'han registrat increments de rècord. El 2011 la xifra va arribar als 3,8 milions amb un augment de més del 10%. I això es deu en gran part al nombre de creueristes, que creix any rere any. El 2011 ja en van ser 2,6 milions. Ara bé, les autoritats del Port reconeixen que és difícil mantenir aquest increment. "En dies puntuals, sens dubte, hem arribat al punt de saturació en dies rècord pel que fa al nombre de creueristes i de vaixells aquí al port de Barcelona i, per això estem treballant, la possibilitat de créixer amb noves terminals." Aquest any el Port invertirà 193 milions d'euros públics en infraestructures. Gran part d'aquests diners aniran destinats a les obres del Moll Prat.

L’any passat el port va tenir un 31% menys d’ingressos, però durant aquest any la infraestructura mantindrà el nivell inversor fins arribar als 193 milions d’euros, un 83% més en comparació als 105 milions de l’any passat. A més dels 193 milions d’inversió previstos per al 2012, estan en curs uns 826 milions més corresponents al sector privat, dels quals 500 corresponen a la terminal Tercat.

En roda de premsa, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha explicat que els beneficis han estat menors que el 2010 per les bonificacions aplicades en les taxes als operadors portuaris i per la caiguda dels ingressos derivats del tractament de residus dels vaixells, dues causes que van reduir el conjunt d’ingressos en uns 14 milions d’euros.

Tot i el descens en els beneficis respecte del 2010, el president del Port ha destacat que Barcelona continua sent el primer port d’Espanya tant en ingressos (aporta el 16% del total del sistema portuari espanyol) com en resultats (suposa el 24% del total). D’altra banda, Cambra ha afirmat que la situació financera del Port pel que fa a deutes i ingressos és “molt equilibrada” per afrontar el futur.

Pel que fa a les mercaderies, des de Barcelona s’exporta més que no s’importa. En total les exportacions van augmentar el 2011 un 6,74%, mentre que les importacions van augmentar un 1,92%. En total, el tràfic de mercaderies va créixer un 4% l’any passat al Port de Barcelona, i un 52% dels contenidors van tenir origen o destí a l’Àsia.