Els passatgers intercontinentals que van haver de parar en algun altre aeroport per arribar a la destinació final representen el 53,6 % del total, mentre que els que van poder agafar un vol directe són el 46,6 %. Això demostra, segons ha explicat a Europa Press el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, que “hi ha una necessitat de vols intercontinentals acreditada”. Font remarca a més que no es tracta exclusivament d’una demanda turística sinó també pels negocis i la càrrega aèria.

La demanda creixent ve avalada pels registres dels últims anys. Per exemple, els Estats Units va registrar una demanda de més d’un milió i mig de passatgers, xifra que representa un increment del 28,4 % respecte de l’any anterior. Pel que fa al continent asiàtic, la demanda també va a més. La Xina i Hong Kong van créixer el 13,2 % i països com Tailàndia, Filipines, Indonèsia i Malàisia van augmentar un 40 %.

Segons Font, “el nombre de viatgers, una economia fortament exportadora, especialment amb l’auge del comerç electrònic, i el fet que Barcelona és un punt de distribució de mercaderies” justifiquen aquesta demanda de vols intercontinentals.