El Mercat de la Barceloneta treballa per adaptar-se als nous hàbits de compra i gustos dels clients. La majoria dels paradistes s’han adonat que oferir bon material és important, però no suficient. Saben que no es pot donar l’esquena als avenços, com ara la compra en línia. Per això, estan estudiant mesures per atreure més clients. De moment, esperen l’autorització de l’Institut de Mercats de Barcelona per poder instal·lar a dintre de l’equipament un caixer automàtic. És una de les mesures que estudien per garantir la continuïtat del mercat.

Quatre generacions al Mercat de la Barceloneta

En Jordi Güibas és la quarta generació de la mateixa família que treballa al Mercat de la Barceloneta. Assegura que els canvis d’hàbits i de consum dels clients, així com altres factors, incideixen negativament en el negoci. “Anys enrere, per exemple, la dona no treballava, ara treballen moltes, moltes dones, i antigament no. Avui hi ha una època d’estrès, la gent no té paciència per esperar-se quan tens feina i van al que és pràctic. I a més també ara entra la faceta dinternet, que moltes parelles compren per internet”, explica.

Mesures per activar l’equipament

Els paradistes són conscients que han d’adaptar-se als nous temps. De moment han contractat una empresa per dinamitzar l’equipament i també han fet propostes de nous serveis a l’Institut de Mercats.

El president dels Venedors del Mercat de la Barceloneta, Manel Rius, explica que “hem traslladat a l’Institut de Mercats una petició que ens ha fet la gent de posar una caixer automàtic dintre del mercat, perquè avui dia molta gent gran que ha d’anar al passeig i a part la inseguretat que tenen, i bé nosaltres els hi hem passat la proposta i ells l’estan estudiant”.

Un altre repte dels paradistes d’aquest mercat és aconseguir que les prop de deu parades tancades es tornin a obrir i així se sumin a les 27 que continuen en actiu.