La responsable de formació de Mercabarna, Maite Palat, considera que cal “actualitzar l’oferta formativa, adaptant-la a la demanda actual. Per això, a partir del mes de setembre, el servei de formació inclourà especialitats com ara la venda per Internet, el tall de peix per a sushi i classes de xinès o urdú, dos mercats que creixen progressivament i per a millorar l’atenció dels quals és important aprendre l’idioma.

El 37% dels alumnes de cursos formatius de Mercabarna van aconseguir feina en acabar les classes l’any passat, una xifra que podria augmentar si els futurs professionals s’adapten a les necessitats actuals del mercat de l’alimentació, moltes de les quals han canviat com a conseqüència de la immigració i de la introducció d’aliments i tècniques culinàries d’altres cultures.

El perfil professional més demandat actualment és el de peixater o carnisser, tot i que també s’ofereix formació com a fruiter, xarcuter, mosso de magatzem o dependent polivalent. L’alumnat dels cursos, que són presencials i tenen una durada d’entre tres i quatre mesos, realitzen pràctiques en empreses del mateix mercat. Maite Palat destaca que, actualment, Mercabarna és l’únic centre on es poden aprendre aquestes professions.