Barcelona vol millorar i posar-se al nivell de les grans capitals europees que són un exemple per l’oferta de pisos de lloguer i d’habitatge social. Des del sector es reconeix que no hi ha prou sòl, tot i que s’ha de donar resposta a un nou mercat incipient. Aquests són els mil·lenials que demanen habitatges de lloguer i pisos socials, en detriment dels pisos de compra. Pel fet de voler apropar-se al públic més jove el saló presenta una oferta àmplia tant d’habitatge assequible  com de lloguer. Aquesta edició creix en nombre d’estands i expositors, procedents de 16 països.

El mercat immobiliari passa per un bon moment, tot i que el sector alerta que la situació política catalana està aturant algunes inversions. En aquest sentit s’hi ha referit aquest dimecres, el ministre de Foment, Iñigo de la Serna mentre ha visitat el saló: “El sector de la construcció està preocupat i espantat”. 

Per donar resposta a les generacions mil·lennistes s’ha constituït un Comitè d’Innovació, que enguany abordarà temes nous com el concepte “prop-tech“, que és un anglicisme que serveix per parlar de tecnologia aplicada a la propietat o una sessió dirigida a les Family Offices, que són plataformes d’inversió dedicades a portar grans patrimonis. Amb l’ús d’eines digitals es vol crear una comunitat virtual que posi en contacte expositors i visitants durant tot l’any.

La 21a edició del Barcelona Meeting Point se celebra en un moment en què les dades macroeconòmiques apunten a una recuperació del sector. Ara bé, la falta de pisos davant una demanda creixent està provocant, segons el BMP, un increment dels preus generalitzats i problemes d’assequibilitat sobretot en les grans ciutats.