Després de constatar que la pandèmia de coronavirus ha accelerat la implantació de l’economia basada en les plataformes digitals, tant l’Ajuntament de Barcelona com la UOC han decidit posar en marxa el programa MatchImpulsa. L’objectiu és afavorir, mitjançant la formació, l’assessorament i el finançament, la digitalització d’aquelles iniciatives empresarials basades en l’Economia Social i Solidària.

700.000 € per finançar projectes

El programa MatchImpulsa és el primer de la Catèdra Oberta en Economia Digital creada per la UOC i el consistori. Amb una inversió de més de 700.000 € el programa té com a objectiu assessorar i fer mentoria a aquelles empreses dedicades al cooperativisme i l’economia social. Es vol que aquest àmbit entri de ple en l’economia digital en un moment de canvi de model de negoci i de consum que s’ha accelerat des de l’inici de la pandèmia.

El feminisme i el sector agroecològic

El programa MatchImpulsa vol consolidar una xarxa de relacions entre les diferents empreses i crear un ecosistema digital local, que revalori la comunitat agroecològica existent a la ciutat. També es busca que els diferents projectes que participin intercanviïn informació, cooperin i treballin junts en el seu creixement i desenvolupament digital.

Barcelona assumeix la capitalitat mundial de l’alimentació sostenible

Un altre dels punts clau del Matchimpulsa és que el programa tingui, en la igualtat de gènere, un dels eixos vertebradors. De fet, ara mateix el 70 % dels participants són dones.

Entre d’altres, l’objectiu és teixir un ecosistema de pràctiques i valors feministes de l’economia digital a Barcelona i crear un recurs per a l’empoderament de dones.