El Black Friday ha donat el tret de sortida a la campanya de Nadal. Aquest diumenge comença una marató de botigues obertes que durarà fins després de reis. La imatge del centre, amb un anar i venir constant de compradors, contrasta amb la dels eixos comercials de barri, on gairebé tots els establiments han decidit mantenir la persiana abaixada.
Barcelona Oberta preveu una “bona campanya”
Els grans eixos comercials encaren la campanya de Nadal amb bones sensacions. El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, preveu una “bona campanya de Nadal perquè estem en una situació estable del consum”. Pel que fa al temps i els descomptes, Jené hi veu una relació en el sector tèxtil: “No ha fet fred fins ara i hi ha moltes peces d’abric i és possible que hi hagi descomptes importants, i això anima molt la gent a comprar”
El petit comerç aposta per tancar
Els eixos comercials de barri han optat per tancar aquest diumenge. Segons el president de Barcelona Comerç, Pròsper Puig, aquest marató de botigues obertes “no és necessari” i assegura que el petit comerç començarà a obrir en festiu a partir del pont de la Puríssima o del 15 de desembre. Puig justifica aquesta decisió perquè el personal ha de complir amb el còmput d’hores anuals que estableix la llei. A més, es mostra crític amb el Black Friday, unes ofertes que qualifica de “gran frau” i explica que han perjudicat la campanya de rebaixes.
![](https://img.beteve.cat/wp-content/uploads/2024/12/eixos-comercials-tancats-011224-1024x576.jpg)