La Creu Roja treballa, a través dels projectes d’ocupació del Pla Creu Roja Respon, per atendre a les milers de persones a Catalunya que amb una situació laboral que ha quedat afectada com a conseqüència de l’estat d’alarma per la covid-19. Des de l’inici de l’any, el programa d’ocupabilitat ha ajudat 2.480 persones, de les quals 1.342 en el context del coronavirus, i un 68 % són dones.

Reduir la bretxa digital

A causa de la incidència de la pandèmia, que ha comportat una redefinició de les activitats laborals al format en línia, des de Creu Roja van trobar necessari fer un cens tecnològic amb l’objectiu de conèixer detalladament l’equipament de què disposava cada persona. Per fer-ho, l’equip d’ocupabilitat va contactar amb els més de 1.000 participants del programa d’integració laboral.

Segons les dades obtingudes, el 30 % no disposa de cap dispositiu amb connexió a internet. Pel que fa a les persones que sí en tenen, el telèfon mòbil és el dispositiu habitual per connectar-se. Per aquest motiu, Creu Roja preveu distribuir 122 tauletes en règim de préstec que facilitaran l’accés en línia a aquestes persones dins el programa de millora de l’ocupabilitat.

Mobilització de recursos per a la recerca activa

Les línies d’actuació d’aquest programa de millora de l’ocupabilitat s’enfoquen a informar i orientar les persones en la recerca activa d’ocupació (des d’informació laboral fins a com fer tràmits), així com en la difusió de continguts formatius en competències bàsiques, transversals i digitals, i també amb recursos audiovisuals i tutories personalitzades de suport.

L’objectiu d’aquest programa d’ocupabilitat, en els propers dos mesos, és poder atendre a més de 1.350.000 persones vulnerables, en la seva majoria dones, a través d’una intervenció integral que inclou l’àmbit sanitari, d’emergència i d’inclusió social.

Col·laboració empresarial

Des de mitjans de març, un total de 326 empreses han col·laborat en el projecte per mantenir l’activitat i, gràcies a aquest compromís, s’han establert 573 aliances. I és que, malgrat la difícil situació que travessa el teixit empresarial a Catalunya, avui dia 167 empreses mantenen la seva col·laboració amb aquest programa d’ocupació.

El Servei Multicanal d’Informació i Orientació laboral CRE-e és en canal principal de funcionament del programa d’ocupabilitat de Creu Roja per solucionar tots els dubtes de la ciutadania. A través d’aquest canal, els usuaris poden consultar quin és l’abast de les mesures adoptades pel govern, com sol·licitar prestacions i quins són els tràmits que han de dur a terme les persones afectades pels ERTO, entre altres qüestions. Des del decret de l’estat d’alarma del 14 de març passat, el Servei Multicanal d’Ocupació de Creu Roja ha rebut més de 6.500 visites d’usuaris al web. A més, Creu Roja també posa a disposició de la ciutadania les xarxes socials i els canals de WhatsApp per oferir informació ràpida i de forma personalitzada.