La fallida d’Air Comet i el tancament de l’espai aeri derivat del conflicte amb els controladors són els causants de bona part de l’increment en el nombre de consultes, que en total van arribar a 58.805 durant tot l’any. El 17,6% d’aquestes consultes es va convertir en reclamació. Les quantitats reclamades sumen més de tres milions d’euros, dels quals les companyies van abonar realment 932.306 euros als consumidors.

Segons el balanç del 2010 que ha presentat avui el primer tinent d’alcalde, Jordi William Carnes, els consumidors cada vegada són més conscients dels drets que tenen, però encara hi ha empreses que no admeten un arbitratge a les reclamacions dels usuaris. Segons la representant de la Junta Arbitral de Consum, Pilar Riera, els bancs i caixes, les asseguradores i Fecsa Endesa són les companyies més conflictives, perquè no admeten arbitratges de la junta ni responen les reclamacions que els usuaris tramiten mitjançant aquest organisme. Els sectors de telecomunicacions i transport aeri tampoc se sotmeten a arbitratge, però estan més acostumats a respondre les reclamacions.