Les vendes pugen a Barcelona un 25 per cent el 2016

Hi ha molts indicadors que ens ajuden a entendre la recuperació del sector nàutic, que ha estat especialment destacada a Catalunya amb un augment de noves matriculacions d’un 10 %. Una certa recuperació econòmica és, òbviament, el caldo de cultiu però ens hem de fixar en altres detalls. Per exemple, d’aquest augment de vendes una bona part, gairebé un 30 %, correspon a la renovació de les flotes de lloguer, que han vist augmentada l’activitat en un 14 per cent. Pel que fa a les vendes no podem oblidar que el 80 per cent dels propietaris ho són d’embarcacions que no superen els vuit metres d’eslora i que les més venudes han estat les motos d’aigua que tenen preus que oscil·len entre els 7.000 i els 20.000 euros i que es poden portar amb l’obtenció de la llicència de navegació.

La llicència de navegació

Part d’aquesta alegria en el sector pot estar vinculada a la facilitat per obtenir la llicència de navegació. Per uns 130 euros i en un dia es pot assistir a les classes teòriques de dues hores i a la pràctica de quatre, per poder obtenir-la sense passar cap examen. Amb aquesta llicència ens podem allunyar un màxim de dues milles nàutiques del port. Una facilitat que empeny molts “llicenciats” a provar el lloguer d’embarcacions petites d’un màxim de sis metres d’eslora, la compra, entre els 17.000 euros i els 30.000, i el cost d’amarrar el vaixell a port, fa que aquesta encara sigui una opció reservada a uns pocs.

Una altra fórmula molt atractiva que s’ha popularitzat molt en els darrers anys és el que es coneix com a base nàutica, aquí un seguit de “llogaters” paguen un fix l’any, entre 150 i 200 euros, per un embarcació i entre ells en decideixen el calendari d’ús. El manteniment i l’assegurança corren a càrrec del club nàutic, que gestiona el veler o la motora. Aquesta modalitat cada cop guanya més adeptes, està ajudant a popularitzar el sector i serveix també com a porta d’entrada per endinsar-se en el món de l’oci al mar.