Amb la campanya de comunicació específica sobre pisos turístics il·legals, el consistori vol ressaltar entre els locals i els forans que només un allotjament turístic regulat i legalitzat els pot donar totes les garanties necessàries. El web de la campanya permet consultar si l’habitatge contractat per una estada a la ciutat és legal o no, i en aquest últim cas, ofereix la possibilitat de denunciar-ne l’existència.

Entre el 18 i el 20 de juliol, el consistori ha instal·lat habitacions figurades en tres punts cèntrics de la ciutat (plaça de la Catedral, platja de la Barceloneta i Sagrada Família) per fer difusió de la campanya i informar sobre l’existència i els serveis del nou web. També s’ubicaran cartells a la via pública dels districtes més turístics (Ciutat Vella, Eixample, Sants-Montjuïc, Gràcia i Sant Martí) i es farà difusió en xarxes socials i en fullets als transports públics. La campanya va més enllà de l’àmbit local de la ciutat i s’ha fet extensiva a webs utilitzades per contractar viatges des de les ciutats d’origen dels turistes. Tot el contingut del web està publicat i disponible en cinc llengües: català, castellà, anglès, francès i alemany.

Mil ordres de cessament en sis mesos del 2017

Entre el gener i el juny del 2017, l’Ajuntament ha obert expedient a 2.080 habitatges d’ús turístic, dels quals s’ha ordenat el cessament de l’activitat en 1.068 casos. Això significa que els primers sis mesos de l’any s’han dictat quasi el mateix nombre d’ordres de cessament que durant tot el 2016, quan en van ser 1.289, i més del doble que durant tot el 2015, quan se’n van produir 398.

Paral·lelament, aquest setmana la plataforma de lloguer de pisos turístics Airbnb va situar Barcelona com la ciutat que genera més volum de reserva d’experiències per setmana a tot el món a la seva plataforma filial Trips. Aquest tipus d’activitats consisteixen a conèixer productors gurmet, viure com un pescador per un dia o participar en un concert privat, entre d’altres. Unes experiències que a Barcelona reserven sobretot els turistes procedents dels Estats Units i del Regne Unit, i amb les quals Airbnb diversifica l’oferta turística més enllà del lloguer de pisos.