Per tal que les empreses puguin desenvolupar aquest tipus de vendes, els titulars de la línia telefònica o residents del domicili hauran de sol·licitar-les prèviament. Aquesta sol·licitud o acceptació s’haurà d’acreditar mitjançant un document, segons va explicar Jordi Baiget, conseller d’Empresa i d’Ocupació.

L’avantprojecte de la nova llei de comerç encara ha de passar pels tràmits parlamentaris, on es coneixerà si continua endavant o no. Les entitats de consumidors han rebut positivament la notícia i volen que el Parlament de Catalunya aprovi finalment la nova mesura. “És molt apropiada perquè protegeix els drets del consumidor davant de l’agressiva venda comercial“, ha explicat Salvador Domínguez, president de la Unió de Consumidors de Catalunya.

Moltes empreses que venen o ofereixen productes o serveis per telèfon o a domicili encara desconeixen aquesta llei i els efectes que pot tenir. Les empreses de subministrament, les companyies telefòniques i les grans asseguradores podrien ser les grans perjudicades.

Els sindicats de teleoperadors temen que aquesta llei suposi una reducció de la plantilla en aquest sector. Segons el Govern de Catalunya, cap lloc de treball no perilla. “Un cop aprovada la llei de comerç, el govern facilitaria les novetats a totes aquestes empreses”, ha assegurat Montserrat Villalta, directora general de Comerç. Villalta també ha dit que la nova llei “afavoreix aquelles empreses que fan les coses bé“, que són “la majoria”.

En cas que la llei finalment s’aprovi al Parlament, les empreses que infringeixin aquesta legislació serien sancionades amb multes de fins a 20.000 euros.