Calculen que el 40 % d’aquestes pèrdues econòmiques per part dels locals de Gràcia es produeixen durant la Festa Major, quan anys enrere els llauners feien l’agost a tots els carrers. Per al secretari general de la Federació Catalana d’Associacions d’Activitats Recreatives i Musicals (FECASARM), Joaquim Boadas, tan important és l’acció de control per part de la Guàrdia Urbana com la conscienciació ciutadana: “Cada llauna que es compra de forma il·legal al carrer és una consumició menys en bars i altres establiments que tenen treballadors contractats, una situació que pot arribar a provocar el tancament de locals”. Per això, ahir, els dos promotors cívics de la campanya van recórrer 40 locals de la Vila de Gràcia xerrant amb la clientela dels locals i penjant-hi els cartells amb les imatges de la campanya. La FECASARM considera que, per acabar d’eradicar el fenomen, caldrien més campanyes informatives com aquesta, que facin saber als turistes que l’activitat dels llauners és il·legal.