La dissenyadora Justicia Ruano ha presentat, aquesta tarda, les seves propostes per a la temporada vinent. La marca barcelonina ha mostrat a la passarel·la una proposta moderna, en què barreja materials i textures. És una de les 39 desfilades que es podran veure en la nova edició del 080 Barcelona Fashion, que ha començat avui i s'allargarà fins divendres. Aquest any, el certamen de moda aposta per fer conviure el talent emergent i el més comercial. 20 empreses tèxtils es donen cita aquí, s'han planificat 250 trobades amb compradors arribats de la Xina, el Japó, els Estats Units, Xile o Mèxic. MIQUEL RODRÍGUEZ, director del 080 Barcelona Fashion "Que tot això que fem estigui al servei d'un teixit econòmic com és el del tèxtil i moda de Catalunya, i, per tant, que tot això serveixi perquè les empreses a casa nostra venguin més, venguin en més països, siguin projectades internacionalment al màxim." A banda de les desfilades dels dissenyadors i les marques, també hi ha una gran àrea oberta al públic, amb un "fashion market", furgoteques o "foodtrucks", i exposicions.
El 080 Barcelona Fashion ha començat amb la desfilada de Carlotaoms, que per segon any consecutiu ha guanyat el premi al millor disseny emergent. El dilluns a la tarda desfilaran dissenys de Celia Vela, Yerse -marca creada per Lluís Generó-, Justicia Ruano, Miquel Suay i TCN -creació de la dissenyadora Totón Comella-.
Aquest any el certamen ofereix una visió polièdrica del sector de la moda: a més de donar vida sobre la passarel·la a les col·leccions de 38 dissenyadors, organitza un ampli ventall d’activitats. Les classes magistrals de gurús de l’estil d’altres llocs del món són la novetat més destacada.
Aquesta edició incorpora set noms nous que se sumaran a d’altres ja habituals del certamen com Celia Vela, Txell Miras i Josep Abril. Un dels més esperats és Antonio Miró, firma catalana que acumula 35 anys de trajectòria en moda masculina i femenina, i que torna a aquesta passarel·la després de vuit anys d’absència.
Un altre dels reclams d’enguany serà el dissenyador Custo Dalmau, que presenta la nova col·lecció dimecres, 29 de juny, a les 21 hores. Custo busca adaptar-se a les noves generacions i creu que la manera de fer-ho és oferint-los “un concert amb una mica menys de decibels però amb molt color”. Custo ha recordat al ‘BTV directe’ que ja fa 35 anys que són al mercat i que cal centrar-se a explicar el projecte de moda de la marca als fills dels seus clients. També ha dit que el 080 BCN Fashion “és molt important per a nosaltres perquè és un banc de proves per a la desfilada de l’11 de setembre a Nova York, i ens permet fer l’ajust final del que hi portarem”.