Sobre el terreny encara queda molta feina per fer i l'estació no estarà del tot acabada fins, com a mínim, a 2016, però ja se n'han calculat els beneficis. L'entrada en marxa de la Sagrera permetrà a Barcelona guanyar influència a França més enllà de Lió i Marsella, i també a tot l'Estat. En total, 11 milions de persones estaran ara a menys de dues hores de Barcelona en alta velocitat, un 80% més que en l'actualitat. La transformació urbanística que ha d'acompanyar la nova estació es veu com un factor clau per atraure l'arribada de noves empreses, en un efecte similar al que ha passat al 22@. JOAN TRULLÉN, director de l'estudi "Amb un avantatge addicional, que és que tenen a molt pocs minuts una estació que els dóna una accessibilitat a molts milions d'habitants situats en el seu 'hinterland'. Per tant, és una dimensió addicional a la que ja té el 22@". Els canvis en l'entorn podrien dur a la creació de 48.000 llocs de treball en els propers 15 anys. A més, que la Sagrera sigui una estació intermodal, és a dir, que enllaci molts tipus de transport públic i que s'hi pugui arribar de diverses maneres, fan preveure un estalvi de més d'un terç de consum energètic i d'emissions contaminants. Sobretot, perquè reduirà els desplaçaments en cotxe. També hi pot ajudar el fet que, com el que ha aconseguit la línia d'AVE Barcelona-Madrid, el ferrocarril guanyi passatgers a l'avió.