SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "Se li farà ja una primera entrevista, se li fa una primera fitxa amb la situació personal de cada una de les persones i com que aquesta persona coneixerà tots els recursos i serveis i els diferents programes de què en aquest moment disposa l'ajuntament, l'orientarà de quin és el servei que necessita, on s'ha d'acollir i li dirà també on s'ha d'adreçar perquè se li presti el servei en qüestió."

El servei s’oferirà, en un principi, a les OAC de Sants-Montjuïc, Ciutat Vella, Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu. Els candidats s’hi podran dirigir sense cita prèvia i, segons la tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, quan l’interessat hi arribi “se li farà ja una primera entrevista, se li fa una primera fitxa amb la situació personal de cada una de les persones i com que aquesta persona coneixerà tots els recursos i serveis i els diferents programes que en aquest moment disposa l’Ajuntament, l’orientarà de quin és el servei que necessita, on s’ha d’acollir i li dirà també on s’ha d’adreçar perquè se li presti el servei en qüestió.”

L’objectiu de la iniciativa és acostar al ciutadà tots els serveis que s’ofereixen des de Barcelona Activa, de manera que es puguin adreçar al que més s’ajusta a les seves necessitats. Un dels reptes és arribar a les persones aturades de més de 45 anys i amb baixa formació, el perfil majoritari de població aturada a la ciutat i, al mateix temps, el que menys acudeix a Barcelona Activa. A més de les Oficines d’Atenció al Ciutadà dels districtes amb més atur, també es prestarà aquest servei al centre per al desenvolupament professional Portal22 de Barcelona Activa, a Sant Martí.