El nombre d’exportacions no para d’augmentar a Mercabarna. Cada vegada hi ha més majoristes estrangers interessats en els productes que s’hi ofereixen. Si abans de la crisi el nombre d’exportacions no arribava al 7%, l’any passat va suposar el 20% de les vendes anuals. La previsió és que la xifra segueixi creixent.

L’Associació de Concessionaris de Mercabarna (Assocome), que agrupa les empreses que distribueixen fruita i hortalisses, carn i peix, a tot Europa, ha fet balanç de 2013 i preveuen tancar l’any amb un increment del 3% de la factura total i amb l’exportació del 24% del total del producte. Segons el president d’Assocome, Joan Llonch, des de l’inici de la crisi, l’any 2007, les exportacions han experimentat una tendència a l’alça, amb un increment anual d’entre un 3 i un 4%.

Per sectors, el de la fruita i l’hortalissa és el que tira amb força de les exportacions, amb un 35% de venda a mercats estrangers i representen prop del 80% de les exportacions anuals que es fan a Mercabarna. Per Llonch, Mercabarna s’està convertint en el nucli de distribució alimentària de referència a Europa i al Mediterrani. Un canvi que atribueixen a la ubicació del mercat i també al creixement de les companyies aèries de baix cost que operen a l’aeroport del Prat.